Aktualności

  • Konferencja
  • II edycja Kampanii Dobry Beton – 48 najwyższej klasy wytwórców
Konferencja
23 lutego 2005

II edycja Kampanii Dobry Beton – 48 najwyższej klasy wytwórców


21 nowych liderów betonu towarowego

– Minął rok i podsumowujemy II edycję Kampanii „Dobry Beton”. Mam zaszczyt ogłosić, że kolejna grupa najlepszych producentów betonu towarowego została uhonorowana prestiżowymi Certyfikatami Jakości i dołączyła do ekskluzywnego Klubu Liderów Betonu Towarowego, tworząc wraz z Laureatami I edycji grono 48 najwyższej klasy wytwórców, których śmiało można nazwać europejskimi – mówił Andrzej Werkowski, prezes Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego.

22 lutego 2005 roku, w Warszawie, przedstawiciele 21 wytwórni betonu towarowego z Bydgoszczy, Gorzowa Wlkp., Kielc, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Skierniewic, Słupska i Warszawy, a także z województw: dolnośląskiego (3), małopolskiego (2), śląskiego (4) oraz zachodniopomorskiego (2) otrzymali certyfikaty Znaku Jakości „Dobry Beton”.

Organizatorem kampanii „Dobry Beton” jest Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego. SPBT powstało w lutym 1999 roku. Od czerwca 2001 roku jest członkiem Europejskiej Organizacji Producentów Betonu (ERMCO).
Po raz pierwszy Kampanię „Dobry Beton” zorganizowano w 2004 roku. Certyfikaty Znaku Jakości „Dobry Beton” otrzymało wówczas 27 wytwórni betonu towarowego.

Patronat medialny nad uroczystością wręczenia certyfikatu Znaku Jakości „Dobry Beton” objął kwartalnik „Budownictwo, Technologie, Architektura”.

Podstawowym celem Kampanii „Dobry Beton” jest stała poprawa wizerunku i konkurencyjności przemysłu produkcji betonu w Polsce. Certyfikaty przyznawane przez Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego zaświadczają, że wytwórnia betonu spełnia najwyższe standardy branżowe w zakresie organizacji i technologii produkcji, obsługi klienta oraz ochrony środowiska naturalnego.
Według Andrzeja Werkowskiego, prezesa SPBT 21 wytwórni, które w tym roku otrzymały znak jakości „Dobry Beton” stanowi, razem z wytwórniami nagrodzonymi w ubiegłym roku, zaledwie 7% wytwórni działających na terenie kraju. – Całkowitą liczbę wytwórni szacujemy na około 700. Z tego do naszego Stowarzyszenia należy około 200 – mówił prezes Werkowski.
Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce produkowane jest rocznie około 8,9 mln m3 betonu towarowego (dane za 2003 rok). – Pod tym względem lokujemy się w środku stawki europejskiej. Natomiast w przeliczeniu na jednego mieszkańca, ze wskaźnikiem 0,23 m3/mieszkańca, lokujemy się na ostatnim miejscu w Europie – mówił prezes Werkowski. – Przykładowo w Hiszpanii, do której często się porównujemy, produkowane jest rocznie około 80 mln m3 betonu towarowego rocznie.

By uzyskać certyfikat „Dobry Beton” każda wytwórnia musiała przejść szczegółową procedurę weryfikacyjną. Nad jej przebiegiem czuwała kapituła Znaku Jakości „Dobry Beton” pod przewodnictwem prof. Lecha Czarneckiego z Politechniki Warszawskiej. Audytorem, który przeprowadził uczestników przez całą procedurę certyfikacyjną był CEBET.

– Co oznacza Dobry Beton – pytał prof. Lech Czarnecki i odpowiedział. – To oznacza, że można wydobyć zaklęte w nim piękno architektoniczne. To także beton wytworzony zgodnie ze sztuką inżynierską, odpowiadający standardom i technologiom oraz normom. Kolejny wyróżnik dobrego betonu to beton wyprodukowany z dobrych surowców. Wreszcie dobry beton to beton bardziej „zielony” niż „szary”, a więc spełniający wymagania ekologiczne. Na koniec Dobry Beton to taki, którego produkcja jest prowadzona zgodnie z normą europejską.
Według profesora Czarneckiego do znaku „Dobry Beton” prowadzi wielostopniowa procedura weryfikacyjna. Najpierw jest wniosek ze strony wytwórni, potem wizytacje wytwórni. – Sprawdzamy kwalifikacje personelu, kontrolujemy surowce, receptury, klasy, ochronę środowiska, szczelność, filtry, składowanie, recyklizację, współpracę z zewnętrznym laboratorium kontrolnym. Na tej podstawie kapituła weryfikuje wytwórnię – kandydata do znaku jakości „Dobry Beton” – tłumaczył prof. Lech Czarnecki. – Laureatom tegorocznym składam gratulacje, a ubiegłorocznym przypominam, że certyfikat przyznawany jest na okres 2 lat i za rok czeka ich ponowna procedura weryfikacyjna. Życzę wszystkim byśmy z Dobrym Betonem robili dobry interes – zakończył prof. Lech Czarnecki.

Patronat Honorowy nad uroczystością finałową II edycji Kampanii „Dobry Beton” sprawuje Stowarzyszenie Architektów Polskich.
– Jako architekci kreujemy przestrzeń, ale nie możemy tego robić sami. Potrzebna jest nam najbardziej oczywista współpraca z wykonawcami czy producentami betonu towarowego. Jeżeli nasze kontakty ze środowiskiem producentów betonu towarowego przeniesiemy w przyszłość, to będziemy mieli obiekty przez nas dobrze zaprojektowane, a przez wykonawców dobrze zrealizowane – powiedział arch. Jerzy Grochulski, sekretarz SARP.

Certyfikat znaku jakości „Dobry Beton” otrzymały następujące wytwórnie betonu towarowego (uszeregowanie wg nazw miast):

1. Bydgoszcz – Brdyujście – Polbet B-Complex S.A.
85-758 Bydgoszcz, ul. Przemysłowa 30

2. Chojna – ENNBETON – PPU „Pol-Rek” Sp. z o.o.
74-500 Chojna, ul. Polna 14 (woj. zachodniopomorskie)

3. Dąbrowa Górnicza – Gołonóg – Górażdże Beton Sp. z o.o.
41-306 Dąbrowa Górnicza, ul. Roździeńskiego 14

4. Gorzów Wielkopolski – przy Obwodnicy Wschodniej – BT Topbeton Sp. z o.o.
66-400 Gorzów Wlkp., ul. Bierzarina 45

5. Jelenia Góra – przy Trasie Czeskiej – BT Topbeton Sp. z o.o.
58-500 Jelenia Góra, ul. Spółdzielcza 35A

6. Katowice – Szopienice – General Beton Polska Sp. z o.o.
40-391 Katowice, ul. Krakowska 72

7. Kielce – Niewachlów – Górażdże Beton Sp. z o.o.
25-670 Kielce, ul. Batalionów Chłopskich 71

8. Kraków – Bieńczyce – General Beton Polska Sp. z o.o.
30-653 Kraków, ul. Makuszyńskiego 13

9. Lędziny – Hołdunów – Dyckerhoff Beton Polska Sp. z o.o.
43-143 Lędziny, ul. Hołdunowska 108 (woj. śląskie)

10. Lubin – Gilów – BT Topbeton Sp. z o.o.
59-335 Lubin, Gilów

11. Lublin – Zadębie – Faelbud S.A.
20-234 Lublin, ul. Mełgiewska 74

12. Łódź – Widzew – Dyckerhoff Beton Polska Sp. z o.o.
92-516 Łodź, ul. Puszkina 78

13. Nowy Targ – przy Cegielni – Górażdże Beton Sp. z o.o.
34-400 Nowy Targ, ul. Ceramiczna 12

14. Rzeszów – przy Trasie Podkarpackiej – Res-Bet Sp. z o.o.
35-082 Rzeszów, ul. Bieszczadzka 10

15. Skierniewice – Widok – Faelbud S.A.
96-100 Skierniewice, ul. Czerwona 18a

16. Słupsk – Południe – Górażdże Beton Sp. z o.o.
76-200 Słupsk, ul. Poznańska 75

17. Szczecin – przy Basenie Górniczym – BT Topbeton Sp. z o.o.
70-661 Szczecin, ul. Gdańska 16a

18. Warszawa – Odolany – Lafarge Beton Sp. z o.o.
01-255 Warszawa, ul. Grodziska

19. Wrocław – Zachód – ABeT Sp. z o.o.
54-530 Wrocław, ul. Jerzmanowska 16

20. Wysogotowo k/Poznania – W.M.B. i E.B. Matbet & Matbet-Bis
62-081 Przeźmierowo, ul. Wierzbowa 100

21. Zabrze – Mikulczyce – Górażdże Beton Sp. z o.o.
41-800 Zabrze, ul. Magazynowa 8

Źródło: www.biuroprasowe.pl

Poprzedni artykuł

INFORMATOR CEMENTOWY - Co warto wiedzieć zanim…

Następny artykuł

NAGRODA MINISTRA INFRASTRUKTURY

Podobne artykuły

Debata

Trzeba chronić polski przemysł cementowy i wzmocnić…

– Jesteśmy otwarci na zmiany mające ochronić…
Czytaj dalej
Raport

Raport EY Polska: Rośnie znaczenie branży cementowej…

Rośnie znaczenie przemysłu cementowego dla budownictwa, gospodarki…
Czytaj dalej
Architektura

Między twórcą a tworzywem

Autorzy projektów pięciu obiektów zostali nagrodzeni w…
Czytaj dalej
Architektura

Beton – hybryda natury i technologii

– To nagroda dla materiału, który gra…
Czytaj dalej