Seminarium na temat betonowych nawierzchni drogowych
organizowane przez Stowarzyszenie Producentów Cementu
pod patronatem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Miejsce: Centrum Kongresowe Targi Kielce – Targi Autostrada Polska 2015
Termin: 14 maja 2015 roku, godz. 11.00 – 15.00
Program seminarium:
1. Program budowy dróg w latach 2014-2020
2. Aspekty ekonomiczne budowy dróg w technologii betonowej
3. Nowy katalog Typowych Konstrukcji Nawierzchni Sztywnych
4. Hałaśliwość betonowych nawierzchni drogowych
5. Doświadczenia wykonawców w budowie betonowych nawierzchni drogowych
6. Jakość surowców a trwałość nawierzchni betonowych
7. Kierunki rozwoju cichych nawierzchni betonowych
8. Dlaczego beton – podsumowanie
W polskim środowisku drogowym, w mediach, w trakcie konferencji tematycznych toczy się ożywiona dyskusja dotycząca rozwiązań technologicznych w kolejnej fazie budowy sieci dróg szybkiego ruchu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, po przeprowadzeniu pogłębionej i rzetelnej analizy możliwych rozwiązań wskazała, że w pełni uzasadnione jest wybudowanie około 850 km nowych dróg ekspresowych w technologii betonu cementowego.
Takie rozwiązania od kilkudziesięciu lat świetnie sprawdzają się choćby w naszym najbliższym europejskim otoczeniu – Niemcy, Austria, Republika Czeska, to bardzo dobre przykłady.
Od prawie 20 lat betonowe nawierzchnie obecne są również w polskiej sieci drogowej. Prawie 600 km autostrad i dróg ekspresowych, które zostały zbudowane w Polsce w ostatnich kilkunastu latach to jednoznaczny dowód na to, że potrafimy budować nie tylko w technologii asfaltowej.
Prowadzone analizy jednoznacznie wskazują, że nawierzchnie betonowe zapewniają niższy łączny koszt budowy i późniejszej ekspIoatacji dróg szybkiego ruchu (tzw. whole life costs). Ten efekt jest szczególnie widoczny w przypadku dróg z natężeniem ruchu przekraczającym 20 tys. pojazdów na dobę.
Serdecznie zapraszamy na Seminarium pt. „Drogi Betonowe – dokonania i wyzwania”, podczas którego będziemy mieli możliwość poznać argumenty za wyborem nawierzchni betonowych, podzielić się własnymi doświadczeniami z wykonawstwa oraz poznać kierunki rozwoju betonowych nawierzchni drogowych.
Według GDDKiA prognoza na 2036 rok pokazuje, że obciążenie ruchem ciężkim na odcinkach dróg wytypowanych do zabudowy w technologii betonowej będzie w niektórych miejscach przekraczało 10 tys. pojazdów na dobę.
Trzeba wyraźnie powiedzieć – mamy dzisiaj w Polsce pełne i potwierdzone możliwości wybudowania 850 km dróg szybkiego ruchu w technologii betonu cementowego.
Rekomendacje GDDKiA to absolutnie uzasadniony krok prowadzący w kierunku równowagi technologicznej i dywersyfikacji rozwiązań w polskim drogownictwie.
MATERIAŁY DO POBRANIA:
– ulotka informacyjna | |
– formularz |
Udział w seminarium jest bezpłatny. Ilość miejsc ograniczona. Obecność należy potwierdzić przed spotkaniem.